Habeco.si Habeco.hr PromotionalGifts.eu Habeco.co.at Habeco.co.at Habeco.ch PromotionalGifts.eu

7 razloga zašto bi tvrtka trebala imati poslovne poklone

7 razloga zašto bi tvrtka trebala imati poslovne poklone

Ako imate naviku darivati svoje kupce i poslovne partnere u svojoj tvrtki, tada ste već svjesni da koristite jedan od najučinkovitijih i cjenovno najpristupačnijih marketinških alata. Ako još nemate ovu naviku, tada je krajnje vrijeme da u svoju tvrtku uvedete poslovne poklone, jer ćete tako neprimjetno ući u život svojih kupaca i na njih ostaviti pozitivan dojam zbog male i praktične pažnje. Dopustite nam da vam objasnimo zašto je to tako.

Još ne upotrebljavate promotivne darove?

Moramo biti svjesni da darovima pokazujemo svoju ozbiljnu i čvrstu namjeru da postignemo dobru suradnju između nas i kupca, a osim toga, poslovni pokloni namijenjeni su predstavljanju tvrtke i prikazivanju karakteristika i prednosti svake marke koju zastupamo. Cilj je da kupci na tržištu prije prepoznaju naše proizvode i usluge, pa promotivni darovi uvijek imaju otisnut logotip i slogan.

Kolika je vrijednost promotivnog poklona, naravno ovisi o tome koliki proračun ima tvrtka i koliko su njezini čelnici svjesni važnosti vrijednosti promotivnog dara. U načelu su promotivni darovi pokloni koji spadaju u niži cjenovni razred, a tvrtke ih daju i potrošačima i poslovnim partnerima. Upravo na temelju toga kome se daju darovi, razlikujemo masovne, promotivne i osobne poslovne darove.

Promotivni remeni za nošenje oko vrata

Primjerice, ako je industrija ta u kojoj se bavimo tehničkim pregledom vozila, kemijska olovka koju dajemo na šalteru svom kupcu, koji obavlja tehnički pregled vozila jednom godišnje, ne može biti isti dar što darujemo poslovnom partneru, koji dugi niz godina, nekoliko puta mjesečno dolazi obavljati tehničke preglede za cijelu flotu vozila svoje tvrtke. 

Unatoč činjenici da su gotovo svi poduzetnici svjesni svrhe promotivnih darova, na tržištu postoji značajan postotak onih koji još uvijek oklijevaju trebaju li o njima razmišljati u svojoj tvrtki ili ne. Zbog toga smo poduzeli mini istraživanje na ovom području. Predstavljamo 7 razloga koji objašnjavaju ZAŠTO je u tvrtki potrebno imati poslovne darove. 

Razlog broj 1: Precizno ciljanje kupaca

Ako za primjer uzmemo reklame na radiju i u časopisima (koje su prilično skupe za tvrtku koja još nije dobro uspostavljena na tržištu i s oglašivačima), možemo brzo vidjeti da ciljaju prilično široku publiku. Tako se puno novca troši na one ljude koji uopće nisu vaši potencijalni kupci. Onima za koje mislite da bi to mogli postati, isplati se uložiti malo više i darivati ih, što će možda biti upravo okidač zbog kojeg će se kupac odlučiti kupiti vaš proizvod ili za vašu uslugu. Imajte na umu da ćete darovati nešto što će kupac i kasnije upotrijebiti –tako dajte poklon koji neće biti skup, ali će imati visoku vrijednost za kupca. 

Razlog broj 2: Predstavljaju vezu među ljudima

Jednom kad započnete posao, neophodno je uspostaviti vezu između vas i vaših kupaca i osigurati da kupci ostanu uz vas. Ako se odlučite za razne masovne promocije, ovo je idealna prilika da kontaktirate kupca, upoznate ga s vašim proizvodom ili uslugom i na kraju im date promotivni dar koji će ih podsjetiti na vašu tvrtku.

Promotivne sunčane naočale

Razlog broj 3: Djeluju kao posjetnica

Promotivni darovi djeluju i kao posjetnica. Pogledajmo primjer. Bavite se zamjenom prozora, a na sajmu vam je došao potencijalni kupac i spomenuo vam da će u roku od godinu ili dvije zamijeniti sve prozore u kući. Ako mu date posjetnicu ili letak, velika je vjerojatnost da će se ta prilično brzo zametnuti ili baciti u smeće. Ali ako mu date na primjer novčić za kolica s vašim logotipom, koji će klijent staviti na svoj privjesak za ključeve, podsjetit će ga svaki put kad obavi kupnju da vas nazove kad bude trebao promijeniti prozore. Stoga savjetujemo da ako imate pred sobom kupca za kojeg mislite da bi se u budućnosti mogao odlučiti za kupnju vašeg proizvoda ili usluge, dajte mu nešto što će mu biti korisno dulje vrijeme i podsjetit će ga na vas. 

Razlog broj 4: Osiguravaju svijest o brandu

Svijest o brandu znači da kupci mogu odmah prepoznati vašu tvrtku. Stoga vam savjetujemo da sve promotivne proizvode koje upotrebljavate opremite svojim logotipovima i pružite im potpuno ujednačenu grafičku sliku i poruku koju tvrtka želi proslijediti svijetu na dulje vrijeme. Tako će kupci znati čim vide vašu kemijsku olovku, na primjer, da je to vaša olovka i čime se vaša tvrtka bavi. Na primjer, ako ćete organizirati događaj ili prisustvovati vašem sajmu, opskrbite se prepoznatljivim pultom, pored neka su kemijske olovke, bilježnice, flaše vode, privjesci za ključeve, imajte prepoznatljive majice, kape, osoblje bi trebalo imati jednolike softshell jakne. Sve ovo treba markirati, tako da ćete se izdaleka isticati u pogledu usklađenosti. Tako gradite svijest o brandu. 

Ljetne promotivne kape sa šiltom

Razlog broj 5: Oni su jeftin marketing koji traje duže  

Promotivni darovi vrlo su učinkovit i jeftin način marketinga koji tvrtki osigurava nove kupce. Čak i one tvrtke koje su već dugi niz godina dobro pozicionirane na tržištu znaju ovu strategiju i drže je se. Promotivni darovi kod manjih i novoosnovanih poduzeća znače prvi dojam koji ostavljaju svojim potencijalnim kupcima. Evo nekoliko činjenica.

  • 6 od 10 potrošača zadrži promotivne darove do dvije godine. 
  • 85% ljudi surađuje s tvrtkama nakon što od njih dobiju promotivni dar
  • 89% ljudi odlučuje se za kupnju proizvoda ili usluge ove tvrtke u roku od dvije godine od primanja promotivnog dara
  • 63% potrošača daruje promotivne darove kad im nisu potrebni
  • Prema istraživanju, čak 94% ljudi sjeća se gdje su dobili promotivni dar 

Mala i srednja poduzeća sve više prepoznaju da su promotivni darovi vrlo važni kako bi se dosegao veći broj kupaca na konkurentnom tržištu. Također su svjesni da darovi moraju biti visoke kvalitete, te moraju imati logotip tvrtke i, naravno, poruku koju tvrtka želi proslijediti. Kao što je ranije spomenuto, za bolje rezultate dobro se odlučiti za promotivne proizvode koje primatelji mogu koristiti mjesecima. Takvi kvalitetni proizvodi pomažu da se kupac poveže s markom. To znači da se jednokratnim financijskim ulaganjem oglašavate kupcu nekoliko mjeseci. 

U većim tvrtkama koje imaju na raspolaganju više proračuna svjesni su da se najbolji dojam ostavlja s jedinstvenim darovima koji su također kvalitetniji, jer će to stvoriti bolji dojam. 

Kemijske olovke

Razlog broj 6: Povećavaju lojalnost kupaca

Imati vjerne kupce cilj je koja svaka tvrtka želi postići. Da bi se postigao taj cilj, potrebno je ustrajno i marljivo raditi. Morate brinuti o svojim kupcima i ustrajno nastojati poboljšati odnose s njima. Vjerni kupci ključni su za vašu tvrtku iz dva razloga: 

  • Jer su zadovoljni kupci najbolja reklama koja će vam donijeti nove kupce.
  • Jer vaša konkurencija ustrajno cilja vaše najbolje kupce i želi ih zavesti na svoju stranu. 

Ako u poplavi konkurencije imate usporedive proizvode i usporedive cijene, tada su vjerni kupci i više cijenjeni. Ti kupci neće ići kod drugog davatelja usluge zbog niže cijene, ali ostat će s vama ili zbog kvalitete vaše usluge, ili zbog odnosa (često zbog kombinacije oba).

Promotivni darovi izuzetno su dobar način da zahvalite kupcu na povjerenju, a istodobno pazite da još duže razmišlja o vama i zadrži vaše proizvode u košarici za kupnju. Ne ustručavajte se platiti nekoliko centi više za poklon koji odajete vjernim kupcima. Ako je dar kvalitetan, vjerni kupac svakodnevno će ga koristiti, a takav poklon ne samo da će biti sam sebi svrha, već će se i dalje oglašavati, jer će ga u rukama kupaca vidjeti i njegovi najbliži.

Promotivni darovi za na radni stol

Razlog broj 7: Oni pričaju priču o vašoj tvrtki

Prilagodite promotivne proizvode svojoj marketinškoj strategiji i tržištu. Na tržištu možete kupiti puno promotivnih proizvoda koje možete prilagoditi potrebama svoje tvrtke i oglašavanja. Možete prilagoditi poruku koju želite prenijeti kupcima, boje i osigurati da sam promotivni proizvod bude u skladu s onim što želite naglasiti (na primjer, ako radite aktivnost koja je izuzetno ekološki prihvatljiva, učinite da su kemijske olovke napravljene od ekološkog materijala, a ne plastike. Ako prodajete rabljene automobile, privjesak za ključeve bit će pravi promotivni dar za vaše kupce.) 

Dodatno možemo reći da je koncept marketinga u tvrtki filozofija tvrtke i da se temelji na odnosima izvan i unutar tvrtke. U tvrtki svakodnevno morate težiti uspostavljanju dugoročnog odnosa sa svojim kupcima i pouzdanog odnosa, koji se može postići samo ako tvrtka pruža kvalitetu, dobru uslugu i poštenu cijenu. Promotivni darovi ovdje igraju važnu ulogu jer jačaju veze s kupcima i poslovnim partnerima i na nenametljiv način govore da cijenite međusobnu suradnju i da želite nastaviti tu vezu i u budućnosti. 

Nismo li vas još uvjerili da su promotivni darovi vrlo koristan marketinški alat?
Više o promotivnim majicama možete pročitati na blogu Kako izgleda dobra promotivna majica?

Roly promocijski tekstil
MOB
Anvil
ATLANTIS
Gildan
Kariban
Premier
Proact
Regatta
Sol’s
XD Design
Xindao