Habeco.si Habeco.hr PromotionalGifts.eu Habeco.co.at Habeco.co.at Habeco.ch PromotionalGifts.eu

Tisak ili vez na promotivnom tekstilu?

Tisak ili vez na promotivnom tekstilu?

Ovo je standardno pitanje gotovo svakog kupca koji se odluči na kupnju promotivnog tekstila. I vjerujte, ni mi sa svojim više od 30 godina iskustva nemamo jednostavan i jednoznačan odgovor.

 

Koje su prednosti tiska ili veza?

Prednosti jedne ili druge tehnike razlikuju se od slučaja do slučaja i samo je jedno sigurno. I tisak i vez trajni su i kvalitetni ako su izrađeni pravilno i kvalitetno. A sumnja u trajnost, posebno tiska na tekstil, prisutna je kod mnogih kupaca isključivo i uglavnom zbog loših iskustava iz prošlosti. Ali vjerujte, to je potpuno neopravdano. Ispravno i kvalitativno napravljen tisak tekstila, uz pravilno održavanje, izdržat će puno pranja i oduševiti vas i vaše poslovne partnere. U nekoliko primjera pokušat ćemo usporediti ove dvije tehnike brendiranja i istaknuti prednosti i nedostatke.

Promotivne majice

 

Kada koristiti tisak i kada vez?

Svakako najčešći artikl koji naši kupci zahtijevaju je T majica. Zimzeleni poklon za promociju, bogate korisne vrijednosti i velikim prostorom za vašu reklamnu poruku.

Jedna od osnovnih podjela materijala od kojeg su majice izrađene je i gramatura (težina materijala po m2). I upravo taj podatak bitno utječu na odluku hoće li se za majicu koristiti vez ili tisak. Majice izrađene od tanjeg materijala (manja gramatura po m2) obično se preferiraju za tisak, jer je vez sam po sebi gruba intervencija u strukturu materijala i postoji mogućnost da na rubovima veza, prilikom pranja i nošenja osnovni materijal počne popuštati, što dovodi do paranja vezova na majici.

Što je materijal deblji, ova je opcija manja. Postoji svojevrsna neformalna granica od 180 gsm, što uvijek nije istina, jer kvaliteta materijala majice ne ovisi samo o gramaturi, već na nju utječu i mnogi drugi čimbenici. O tome smo napisali više na blogu Što je dobra promotivna majica?

Sličan primjer su polo majice, gdje rijetko vidimo model izrađen od materijala manjeg od 180 gsm. U usporedbi s T majicom, logotipi su obično manji na polo majici, pa je učestalost veza mnogo veća od tiska. Izgled također nije zanemariv, jer vez na polo majici izgleda bogatije i u skladu s osnovnim artiklom. Međutim, teško je zamisliti T majicu koja bi imala izrađen vez preko cijelog prednjeg dijela koja bi jednostavno visjela na onom tko bi je nosio.

Promotivni džemperi također su artikl za koje bi bilo teško iz prve reći što je bolje. Svakako je osnovni materijal prikladan za obje tehnike, tako da u većini slučajeva odlučuje veličina tiska ili veza. Iznimka su samo puloveri ili jakne od flisa, za koje je zbog površine materijala primjeran samo vez.

Kao što se može vidjeti iz ovih nekoliko osnovnih primjera, odluka o tehnici brendiranja tekstila uveliko ovisi o detaljima, koje je teško predvidjeti unaprijed, pa odluku obično donosimo zajedno s kupcem, prilikom narudžbe.  

Polo majice

 

Koja je razlika u cijeni između tiska ili veza?

Svakako, cijena je također odlučujući faktor. Prije donošenja odluke morate znati nekoliko pravila.

Pri vezu se cijena izračunava prema broju uboda igle u materijalu. Dakle, što je veći logotip ili reklamna poruka, to je veća cijena. Broj boja kod veza, u principu, ne utječe na cijenu.

U slučaju tiska, posebno sitotiska na tekstil, vrijedi upravo suprotno. Sama veličina ne utječe značajno na cijenu, ali sam proizvod postaje skuplji, što više je boja u logotipu. Izračun za DTG tisak na tekstilu nešto je drugačiji, što ćemo objasniti malo kasnije.

Dakle, ukratko, što je logotip manji, to je vez konkurentniji i naravno obrnuto. Što je manje boja, to je povoljniji tisak. Izračun veza temelji se na broju uboda igle, dok cijena tiska u početku ovisi o broju boja, a u sljedećem koraku i o dimenziji otiska.

Često se susrećemo sa slučajevima kada kupac želi imati izvezene ogromne količine podataka na maloj površini, volimo reći da želi i broj cipela na odabranom promotivnom artiklu. Moramo biti svjesni da je sama igla za vez debela gotovo 1 mm i ta nas činjenica ograničava u izradi detalja pri vezu. Pri tisku ove su mogućnosti veće, a dodavanjem ljepila u boje postižemo dobru trajnost relativno vrlo malih točkica ili slova.

Pri odabiru između tiska ili veza, struktura promotivnog tekstilnog materijala često je presudna. Postoje materijali čija struktura ne dopušta tisak. Takav su primjer jakne ili puloveri od flisa. Također možemo tiskati samo ručnike s obrubom, dok vez na "dlakavom" dijelu ručnika nije problem. Na primjer, vez ne koristimo na sportskim majicama, jer bi vez mogao stvarati probleme na oznojenoj i mokroj koži. 

Promotivni tekstil - Flis jakne

 

I na kraju, ali ne najmanje važno, vrijedno je spomenuti pripremu za tisak ili vez. Prilikom vezenja potrebno je stvoriti program koji se može koristiti unedogled ako ne promijenimo logotip ili reklamnu poruku, a kod novih narudžbi trošak predstavlja samo vez.

Prilikom tiska potrebno je sa svakom narudžbom izraditi nova sita (jer se stara peru nakon upotrebe), što je uvijek trošak kod svake narudžbe. Ovo se može djelomično riješiti izradom zaliha preslikača koji također imaju svoj rok trajanja.

Iznimka kod tiska na tekstil je DTG tisak (direct to garment), gdje također ne naplaćujemo pripremu. Naplaćuje se samo tisak na majici ili nekom drugom komadu.

 

Tehnike tiska na promotivni tekstil

Poznato nam je dosta tehnika tiska na promotivni tekstil. Neke su novije, a neke se koriste stoljećima. Sve su kvalitetne ako su izvedene korektno i profesionalno, ali nisu univerzalne, pa obično razgovaramo s kupcem prije narudžbe i zajedno pronađemo najprikladniji način proizvodnje, koji mora biti optimalan.

  • Izravni sitotisak – tehnika je kojom se boja nanosi izravno na tekstil kroz sito. Ova metoda prikladna je za veće količine promotivnih artikala. To je cjenovno pristupačan i trajan način za tisak promotivnog tekstila.
  • Sitotisak preslikači – tehnologija je kojom se boja na papir nanosi sitotiskom, dodaje se ljepilo radi veće trajnosti i toplinskom prešom prenosi na tekstil. Ova je metoda prikladna za manje količine i narudžbe koje sadrže puno boja u logotipu.
  • Tisak s flex folijom – naziva se tehnologija kod koje se poliuretanska folija obrađuje rezačem, nepotrebni dio se čisti, a ostatak se tiska na tekstil. Ova je tehnika prikladna za jedinstvene otiske ili vrlo male količine. Obično je folija obojena, pa je izbor boja ograničen. U našoj tvrtki imamo i rezač Print & Cut, gdje na foliju prvo otisnemo željeni motiv koji potom obrežemo.
  • DTG tisak – novija je tehnologija u kojoj se s posebno izrađenim printerom tiska izravno na tekstil. Ova je tehnika vrlo pogodna za izradu unikatnih odjevnih komada. Zbog složenosti pripreme i duljeg vremena tiskanja, neprikladan je za veće serije. Sam otisak je izdržljiv, nema ograničenja u boji, ali cijena je nešto viša. Lako je nadilazi samo originalnost artikla.

Kao što smo već spomenuli, kvaliteta tiska ovisi o izvršenju. Međutim, održavanje proizvoda je također vrlo važno. Svaki komad ima ušivenu etiketu s uputama kojih se treba pridržavati, a poklon za promociju ili poslovni poklon dugo će služiti svrsi i oglašavati vašu tvrtku ili brend. U tu svrhu često na zahtjev kupca dodamo privjesnu etiketu koja uz posvetu i kontakte sadrži i upute za uporabu i održavanje.

SoftShell jakne

 

Tehnike strojnog veza na tekstila

Iz iskustva vam možemo reći da naši kupci često sa strahom pitaju za vez, jer većina ljudi još uvijek ima ukorijenjeno vjerovanje da je ova tehnika brendiranja vrlo skupa i da njihov procijenjeni proračun neće biti dovoljan. Bez brige, možemo vas uvjeriti da je vez na promotivnom tekstilu cjenovno pristupačan, pogotovo u usporedbi s izgledom konačnog proizvoda.

Jer, vez definitivno dodaje onu eleganciju i luksuzni izgled vašem poklonu za promociju, što može utjecati na to hoće li vaša polo majica ostati u ormaru ili će je primatelj poklona rado nositi i tako proširiti promociju vašeg brenda ili tvrtke.


U našoj tvrtki izvodimo:

Klasični vez – tehnika je brendiranja kojom strojno ušijemo vaš logotip ili reklamnu poruku na tekstilu. Takav je vez trajan i izgled vašeg poklona za promociju ili poslovnog poklona zasigurno će vas uvjeriti.

3D vez  – ako želite da se vaš logotip doslovno ističe na poklonu za promociju, tada je 3D vez definitivno tehnika brendiranja za vas. 3D vez dodaje dimenzijsku dubinu vašem dizajnu podižući vaš logo s površine proizvoda s dodanim slojem pjene. Vrlo često se ova tehnika koristi na ljetnim kapama sa šiltom.

Klasični vez3D vez

Još jedna zanimljivost. Strojni vez datira iz 1964. godine, kada je Tajima započeo proizvodnju i prodaju strojeva za automatsko vezenje TAJIMA Multi-head Automatic Embroidery machines.

 

Kakva bi trebala biti grafička priprema za tisak ili vez?

Da bismo optimalno izveli brendiranje vaših poslovnih poklona ili poklona za promociju, potrebne su nam kvalitetno pripremljene datoteke za proizvodnju. Najviše nas obraduje kad nam pošaljete vektorske datoteke u EPS, AI, CDR ili PDF formatu (najviše kvalitete) bez kompresije. Uvijek pretvorite svoje tekstove u krivulje i definirajte boje u Pantone Color Guide (C) coated ljestvici.

Naravno, uvijek smo vam na raspolaganju kako bismo vam pomogli s grafičkim dizajnom, a datoteke možemo izraditi i u našem grafičkom studiju. Kontaktirajte nas i mi ćemo sigurno pronaći optimalno rješenje za vas.

Zimske jakne i kaputi

 

I za kraj ...

Završimo riječima iz uvoda; vjerujte, nema jedinstvenog odgovora što je bolje, a što jeftinije kada se želite odlučiti za tisak ili vez na promotivnom tekstilu. Međutim, rado ćemo s vama razgovarati o vašem slučaju prije narudžbe i na temelju dugogodišnjeg iskustva s promotivnim materijalima savjetovat ćemo vas o optimalnom rješenju. Za nas naime vrijedi samo zadovoljan kupac!

Želite znati više o promotivnim majicama? Pročitajte blog Promotivne majice - sve što ste željeli znati.

Roly
MOB
Anda
Anvil
ATLANTIS
Gildan
Iqoniq
Kariban
Premier
Proact
Sol’s
XD Design
Xindao