Habeco.si Habeco.hr PromotionalGifts.eu Habeco.co.at Habeco.co.at Habeco.ch PromotionalGifts.eu

Kako odabrati poslovne poklone

Kako odabrati poslovne poklone

Darivanje je u 21. stoljeću postalo mnogo više od puke razmjene predmeta. I u poslovnom i u privatnom svijetu darivanje ima vrlo posebno značenje i ispravno je da, ako već niste, toga počnete biti svjesni.

Pažljivo odabrani poslovni dar koji se daje našem poslovnom partneru ili odanom dobrom zaposleniku ostavlja snažan dojam na njih. Njime im uvijek dajemo do znanja da su nam izuzetno važni, a istodobno ih s darom koji će primatelj voljeti svakodnevno koristiti u svojim aktivnostima podsjećamo na poseban odnos koji imamo s njim.

U vremenima iznimnih događaja, kada su naši međusobni kontakti umanjeni, osim klasičnog značenja, poslovni darovi znače i prevladavanje nedostatka osobnih kontakata. Budući da svi znamo kako se u ova vremena često osjećamo nemoćno, utoliko je važnije da znamo druge nečim razveseliti.  

Važnost poslovnih darova 

Poslovni su darovi stoga namijenjeni jačanju veze između naše tvrtke i poslovnih partnera, a istodobno služe kao izvrsna reklama, koja je u nekim slučajevima čak učinkovitija i jeftinija od bilo kojeg klasičnog oglašavanja. U 2017. godini promotivni su proizvodi bili na prvom mjestu kao najuspješniji oblik oglašavanja, a njihova je popularnost u ovom trenutku, s povećanjem ponude i najnovijim trendovima, još dublje usidrena na prijestolju pobjednika. Ako su darovi pravilno odabrani i daruju se u pravo vrijeme, to može značiti jačanje veza među partnerima i posljedično rast našeg poslovanja. Naravno za puno manje novca.

Promotivni pokloni

Kako odabrati pravi poslovni poklon?

Kako odabrati pravi poslovni poklon glavno je pitanje s kojim se susreće svaka tvrtka koja se odluči za ovu vrstu darivanja. Potpuno je razumljivo da, uz ogroman izbor poslovnih darova, ne znate koji biste odabrali.

Kako bih i mogli, kad je izbor tako velik.

U tome vam naravno možemo pomoći. Međutim, dobra je ideja napraviti vlastiti uži izbor i barem približno odrediti što želite dati primateljima darova. Evo nekoliko savjeta koji će vam pomoći da izbjegnete korištenje Google tražilice s izrazom "najpopularniji poslovni darovi" kako ne biste ponavljali za drugima, već davali nešto individualno.

Odlučite koji je cilj darivanja

Umjesto da satima brinete što ćete pokloniti, pristupite odabiru poslovnih darova na drugačiji, potpuno strateški način. Prvo odredite koji je cilj vašeg darivanja. Želite li ojačati veze sa svojim poslovnim partnerima? Želite li nagraditi svoje najbolje zaposlenike? Želite zahvaliti nekome na uspješnoj dugoročnoj suradnji? Želite li pridobiti nove kupce? Takva su pitanja vrlo važna, jer do pravog odgovora možete doći samo imajući na umu krajnji cilj. 

Poslovni pokloni

Za maksimalan učinak napravite mini anketu

Ako ste ikad i sami dobili dar i pitali se: "Zašto sam, dovraga, dobio ovo?", onda znate da niste dobili dar koji je bio pažljivo odabran. Jer ne želite da se oni kojima darujete osjećaju onako kako ste vi onda, istražite njihove interese.

Ako su to velike skupine ljudi, istražite što im je zajedničko ili dali možda žive na približno istom mjestu i dar možete povezati s tim. Možda im je zajedničko ono što rade u poslu, ili možda nešto što rade privatno. Možda su ljubitelji pasa, mačaka ili izleta. Istražite što vole i razvijte ideju u tom smjeru.

Ako su to manje skupine ljudi, imate puno lakši zadatak jer brzo možete shvatiti što bi ih razveselilo. Iako vam se ne isplati dati svima nešto što bi bilo odabrano posebno za njih, možete razmotriti mogućnost istih darova koje su personalizirani svakom primatelju dara. 

Postavite si prava pitanja

Pri odabiru poslovnih darova važno je postaviti sebi prava pitanja. TOP 3 su definitivno: 

  • Želite li da dar bude koristan? Imajte na umu da beskorisni darovi obično se bace u smeće i tako ne služe svrsi kojoj bi trebali. Ne razveseljavaju primatelja dara i ne čine vam dobar publicitet.
  • Želite li da je dar takav da se vas primatelj sjeća? Ljudi se sjećaju takvog dara, koji ih je ili razveselio, ili im pomogao u nekom svakodnevnom zadatku, ili pak koji se toliko razlikuje od drugih da ostaju bez riječi.
  • Hoće li dar biti takav da će ga primatelj dara vidjeti više puta? Uvijek imajte na umu da je cilj poslovnog dara taj da se vas vjerni kupac, poslovni partner ili zaposlenik uvijek sjeća. Dakle, poslovni ili promotivni dar mora biti koristan. Baš kao i u ljubavi između partnera, u poslu vrijedi pravilo "Daleko od očiju, daleko od srca". 

Ako date nešto što će primatelj dara ili baciti ili staviti u stražnji dio ormara, poklonom niste učinili sami sebi uslugu, već samo nepotreban trošak. Stoga dajte nešto što će primatelj dara imati u svakom trenutku pred očima i što će s ponosom nositi po cijelom svijetu. Ako je proizvod izrađen po mjeri, pa čak i personaliziran, pohvala vam neće izmaknuti.


'"Prekrasan dar koji nosi moje ime govori mi da se onaj koji mi ga je poklonio zaista potrudio za mene. Takav dar volim pokazati prijateljima i pohvaliti onoga koji mi ga je dao." (Mateja B.) 


Jedan od darova koji je do sada oduševio svakog primatelja je personalizirana bočica za vodu. Korisna je, pažljivo odabrana, ima vaš logotip, ime osobe kojoj je boca dana (što je obogaćuje osobnom bilješkom), a primatelji je uvijek nose sa sobom i tako rade reklamu za vas. Naravno, raspon artikala koji se mogu personalizirati mnogo je veći. Saznajte više o personaliziranim darovima na našem blogu Personalizirani darovi ili kako obdariti osjećajem.

Personalizirana boca za vodu

Kada dati dar i kako?  

Jeste li znali da se u Kini nekoć smatralo da pažljivo odabrani poslovni dar znači razliku između dogovora ili raskida suradnje? Sada su se običaji malo promijenili, a poslovna kultura čak zabranjuje darivanje prije sklapanja posla, jer se tako može zaključiti da se daje mito. Još jedna zanimljivost u vezi s njihovom poslovnom navikom darivanja jest da je ono što želimo darom prenijeti primatelju dara važnije od samog dara.

Japanci također imaju neobičan običaj u vezi s poslovnim darivanjem. Postoji više od samog dara, važan je ritual darivanja. Važno je da dar bude pažljivo odabran, skroman, zamotan i diskretno skriven u vrećici, a mora se predati sam i tek na kraju posjeta.

Ako odete na sastanak u Rusiju i mislite da ćete davanjem votke ruskom partneru koji voli votku ostaviti dobar dojam, varate se. U Rusiji je užasno uvredljivo pokloniti njihovo omiljeno piće.

Šveđani također imaju svoj način odabira i predaje poslovnih darova. Darovi u Švedskoj predaju se na kraju sklopljenog posla, a potrebno je pričekati da dar prvo preda domaćin.

Jesmo li i ovdje toliko strogi? Imamo li takvih navika? Nažalost (ili na sreću) ne.

Međutim, kod nas je vrlo važno da poslovnim partnerima, kupcima i zaposlenicima poklonite lijep i koristan dar koji ste pažljivo odabrali.
 

"Volim dobiti dar kad ga ne očekujem." (V.H.)
 

Što se tiče vremena darivanja, predlažemo da se i u ovom slučaju razlikujete od okoline. U Sloveniji imamo naviku darivanja na kraju godine, a navika darivanja na kraju godine odnosi se i na poslovne partnere. Naše porezno zakonodavstvo, koje priznaje bonitet za poslovne darove, također govori u prilog ovoj vrsti darivanja.

Ali … Unatoč lijepoj tradiciji, u ovo blagdansko vrijeme postoji zamka darivanja. Ako dar poklonite na kraju godine, može se dogoditi da se izgubi među svima ostalima i da njime nećete postići željeni učinak. Stoga predlažemo da poslovni dar date kad ga primatelji ne očekuju. Obratite pažnju na ono što vam ljudi govore tijekom cijele godine. Tako ćete znati kada su postigli nešto važno i koji im datumi puno znače. Možda odaberite datum  za darivanje koji nosi za njih lošu uspomenu  i budite razlog zbog kojeg će se toga dana smijati. 

Naš savjet što dati?

Vrijeme kada su vaši kupci bili oduševljeni plastičnom kemijskom olovkom s otisnutim dvobojnim i kričavim logotipom i telefonskim brojem već je prošlo. Čak su i primatelji promotivnih darova postali zahtjevni u ovo vrijeme kada nas sve trgovine mame različitim proizvodima, kada su web stranice pune različitih ponuda i proizvoda i kada ne možemo izbjeći različite proizvode, čak i kad plaćamo račune u pošti. Zapravo je na vama da budete originalni kada darivate poslovnim darovima.

Stoga predlažemo da ako želite ostaviti sjajan dojam na svoje kupce i poslovne partnere i uvjeriti ih da ste drugačiji i bolji od ostalih na tržištu, to izrazite i svojim poslovnim darovima. Također, darove koje dajete svojim zaposlenicima u raznim prigodama treba pažljivo odabrati kako bi ih vaši zaposlenici rado koristili i ojačali emocionalnu vezu koju imaju s vašom tvrtkom. 
 

"Kad bih dobila takav dar od svog poslodavca, imala bih osjećaj da za njega nisam samo broj na platnoj listi.'' (Nataša S.)
 

Kao što i priliči ovog puta, išli smo u korak s vremenom i ažurirali već raznoliku ponudu poslovnih i promotivnih darova. Jedna od novosti posljednjih godina su poslovni ili promotivni darovi po mjeri, koje nazivamo TailorMADE promotivni darovi i koji iz dana u dan postaju sve popularniji. U samo nekoliko koraka i u relativno kratkom vremenu možemo za vas stvoriti jedinstveni proizvod u našim tvornicama, koji će biti izrađen prema vašim mjerama i od visokokvalitetnih materijala koji se recikliraju ili su iz obnovljivih izvora, a sve skupa na kraju još brendiramo i spakujemo. Drugim riječima – darovi točno prema vašem prijedlogu. Saznajte više o TailorMADE promotivnim darovima na našem blogu TailorMADE promotivni darovi po mjeri.

Promotivni pokloni TailorMADE

Pravite li domaću tjesteninu? Dajte svojim poslovnim partnerima TailorMADE pregače. Znate li dali su vaši primatelji darova snažni protivnici upotrebe plastičnih vrećica? Dajte im TailorMADE pamučnu vrećicu, vrećicu za voće ili povrće za višekratnu upotrebu. Svi se ti artikli izrađuju u tvornici, od početka do kraja, a mogućnosti brendiranja ili boje samog promotivnog dara puno su veće nego kod već izrađenih artikala.

Borbom protiv viška plastike, naš asortiman vrećica i torbica namijenjenih kupnji također se uveliko povećao i proširio. Možete birati između različitih modela i materijala, a možete ih opremiti i tiskom po mjeri. Vrećice s tiskom po mjeri ekološki su prihvatljive i imaju višestruke prednosti za vaše poslovanje jer su sjajna reklama ako ih dobro dizajnirate.

Ponuda darova po mjeri puno je veća od klasike na koju ste navikli. Možete birati između torbi, ruksaka, vodonepropusnih torbi, bandana, sportskih kapa, zimskih kapa, čarapa s vašim jedinstvenim dizajnom (mogu biti izrađene od različitih prirodnih materijala), kišobrana s raznim otisnućima (samo je otisak logotipa prošlost, vaši kišobrani trebali bi se istaknuti modernim dizajnom koji uključuje fotografije visoke rezolucije), ručnicima, japankama, narukvicama s logotipima, vrpcama i privjescima, posebnim bilježnicama, dnevnicima, ... Cjelokupan asortiman TailorMADE artikala možete pronaći na poveznici.

Još zaključak!

Kot smo že omenili, dober razmislek in planiranje pred odločitvijo kakšno poslovna ali promocijska darila boste podarili, zagotovo zelo pomaga. Če pa imate v mislih še uporabnost, vaš cilj pa je, da obdarovanec podarjeno darilo uporablja ob delu in tudi v prostem času, potem vam uspeh ne more uiti. Kakšen dodaten namig in nasvet,  boste pa našli tudi v blogu Poslovni darovi - 7 pogrešaka koje treba izbjegavati.

Roly
MOB
Anda
Anvil
ATLANTIS
Gildan
Kariban
Premier
Proact
Regatta
Sol’s
XD Design
Xindao