Habeco.si Habeco.hr PromotionalGifts.eu Habeco.co.at Habeco.co.at Habeco.ch PromotionalGifts.eu

Kako poslovni pokloni povećavaju svijest o brandu

Kako poslovni pokloni povećavaju svijest o brandu

Dobra marketinška strategija vrlo je važna za uspješno poslovanje. A nužno je da u nju uvrstite i poslovne poklone, jer s njima možete dugoročno povećati svijest o svojoj marki.

U poplavi svih promotivnih poklona na tržištu, vjerojatno se pitate i zašto biste uopće koristili promotivne poklone za povećanje svoje takozvane svijesti o marki (brand awareness). Kao i kod većine, vaš fokus i oglašavanje usmjereno je na druge marketinške aktivnosti poput oglašavanja u časopisima, na radiju, internetskog oglašavanja ... Međutim, s obzirom na to kako promotivni darovi pozitivno utječu na pozicioniranje vaše marke na tržištu, ispravnije pitanje bi bilo: zašto ne biste koristili promotivne poklone za povećanje svijesti ljudi o vašem brendu? 

Kako različite vrste ljudi doživljavaju reklame

Ljudi smo bića koja osjećamo s više osjetila. Međutim, nismo isti u načinu na koji doživljavamo pojedinačne informacije. Neki su više vizualni tipovi, drugi više čujni. Ali svi se volimo dočepati oglašavanja i uzeti reklamu u ruke. Cilj svih poduzetnika je pridobiti što više novih kupaca i dobro se pozicionirati na tržištu.

U tome će naravno pomoći pravilno odabrani načini oglašavanja. Neki se zaklinju u radio, televiziju, drugi u novinsko oglašavanje, moderni se marketinški stručnjaci usredotočuju na internetsko oglašavanje, a mnogi zaboravljaju na promotivne poklone, iako je ta vrsta oglašavanja najbolje prihvaćena među ljudima, što je također financijski puno bolja opcija nego prethodno spomenute vrste.

Već smo pisali o promotivnim darovima. O tome kako odabrati promotivni odabir za svoju tvrtku kako biste napravili najbolji mogući potez pročitajte na blogu 7 razloga zašto bi poduzeće trebalo imati promotivne darove.

No, ako se još uvijek bavite pitanjem zašto biste u svojoj tvrtki uvodili promotivne poklone i kako ćete upravo zbog njih sagraditi svijest o brandu, čitajte dalje. 

Poslovni pokloni ili posjetnica? 

Najbolje ćete razumjeti ako vam objasnimo na primjeru stvarnog slučaja.

Zamislite da tražite fotografa koji će za tri mjeseca fotografirati vaš događaj. Počeli ste prikupljati ponude i dogovarati se za prve sastanke. Fotografi koji su ušli u uži izbor i koje ste već sreli imaju usporediv stil fotografiranja, usporedivu cijenu i nijedan od njih nije se vizualno isticao na način koji biste pamtili.

Svatko između njih vam je ostavio posjetnicu, a samo jedan vam je umjesto posjetnice dao kemijsku olovku s ispisanim podacima. Među svim svojim obvezama, za nekoliko ste dana zaboravili da vam uopće treba fotograf, ali sjetili ste se toga kad ste morali zapisati telefonsku uslugu koja će biti na vašem događaju i uzeli ste ovu kemijsku olovku u ruku. Bila je pri ruci i kao rezultat toga nazvali ste točno fotografa koji vam je dao ovu kemijsku olovku. Tako je fotograf sklopio posao vrijedan 300 eura za nešto manje od 30 centi.

Ovo je samo jedan dobar primjer zašto je promotivni poklon puno bolji potpis od posjetnice. Za usporedbu, razmotrite i ovo pitanje – ako od poslovnog partnera dobijete papirnatu posjetnicu, hoćete li je baciti u kantu prije nego kemijsku olovku ili promotivni USB stick s logom?

Kemijske olovke

Uđite u privatni život svog klijenta

Kombinacijom upotrebljivosti u svakodnevnom životu i učinkovite promocije postigli ste suštinu marketinga. Onog trenutka kada uđete u privatni život vašeg klijenta, promocija je još prijateljskija i učinkovitija. Promotivni ili poslovni pokloni s vrlo pristupačnom cijenom najbolji su alat za to. Ilustrirajmo ovu izjavu na primjeru.

Gotovo svatko od nas ima u novčaniku kreditnu karticu koja omogućava beskontaktno poslovanje. Međutim, malo je od nas svjesno da ova pogodnost također nosi rizike. Nevaljalci mogu lako skenirati vašu karticu RFID čitačem i ukrasti vaš novac i osobne podatke. Rješenje za ovo je RFID Etui za karticu, koji učinkovito sprječava skeniranje i tako osigurava vaš identitet i novac.

To je cjenovno vrlo pristupačan artikl, ali ima iznimnu vrijednost i sigurno će pobuditi pozitivne osjećaje kod vaših primatelja darova povezane s vašom tvrtkom ili brendom. Međutim, budući da ovaj artikl ima vrlo veliko područje za brendiranje, vrlo je pogodan i za kvalitetnu, atraktivnu grafiku koja će mu dati suštinski vizualni efekt. Činjenica da se kreditne kartice koriste vrlo često i da će kao rezultat toga vaš promotivni poklon postati svakodnevni pratilac prilikom kupovine, savršen je za povećanje svijesti o vašoj marki.

Etui za kartice RFID

Važan je dojam koji ostavljate 

Ako koristite promotivni poklon koji će ostaviti dobar prvi dojam na kupce i koji će oni rado ponijeti sa sobom, puno ste učinili za svoju tvrtku odabirom proizvoda koji će vam stvoriti reklamu koja će biti jeftinija i trajati dulje od radio oglasa. I kada odlučujete što ćete pokloniti, vi kao vodeći u svojoj marki morate osigurati da se promotivni pokloni uspješno integriraju u svakodnevni život vaših potencijalnih (ili redovitih) klijenta. Tako ćete uvijek negdje biti prisutni. Čak i ako još niste u njihovoj košarici jer možda trenutno ne trebaju vaš proizvod, vjerujte mi da hoćete ili točnije vaš proizvod će biti. Čim im zatreba proizvod koji nudite, sjetit će se vas i poslati vam upit za njega. I naravno i onom poduzeću čija se reklama najčešće čuje na radiju. :)  

Kako odabrati tako da se vaš poklon ne baci u smeće kao i posjetnice konkurenata?

Što se tiče promotivnih poklona, morate biti sigurni da ste odabrali proizvode koji će olakšati život vašim potencijalnim kupcima, a ne one koji će se odmah baciti u smeće. Jedan od svakodnevnih problema suvremenog društva jest taj što mnogi ljudi plaćaju karticama i rijetko nose novac sa sobom. Na prvi pogled to se ne čini problemom, ali se pojavljuje kao problem kada im novčić treba za trgovačka kolica.

Davanje lijepog privjeska za ključeve, na kojem je novčić za kolica ublažilo bi im svakodnevni problem, smanjio šanse da se iznova i iznova naljute na istu stvar i pobrinuo da kad god uzmu novčić s privjeska, vide vaše logo. Budući da biste riješili njihov problem, oni će vas pozitivno zapisati i već stvoriti dobro mišljenje o vama, iako od vas još ništa nisu kupili.

Također će vas gledati pozitivno jer ste im nešto darovali. Zbog ovoga nitko neće biti bogatiji, ali je to samo stvar principa i spremnosti nešto darovati.

Promotivni darovi također će utjecati na povećanje vjernosti kupaca koje već imate. Jedno istraživanje provedeno u Americi čak je pokazalo da bi se 90 posto potrošača koji su primili poklon od tvrtke odlučilo nešto kasnije kupiti od njih. S malim promotivnim darovima koji vam ne predstavljaju veći trošak, dugoročno ćete steći nove kupce, a zadržati one koji su i ranije kupovali od vas.  

Kape

A što pokazuju brojke?

Ako pogledamo brojke i usporedimo spomenuto penkalo s posjetnicom, razlika po komadu iznosi samo nekoliko centi. Posjetnica će najvjerojatnije otići u smeće (ili barem na dno ladice) u roku od nekoliko dana, a kemijska olovka će biti u upotrebi nekoliko mjeseci. I dalje se pitate što ćete sljedeći put dati potencijalnom klijentu na sastanku?

Za manje tvrtke koje imaju manji marketinški proračun, promotivni pokloni definitivno su dobro rješenje (naravno u kombinaciji s internetskim oglašavanjem). Malo je drugačije sa srednjim i velikim tvrtkama. Mala i srednja poduzeća vrlo se često oglašavaju na radiju, u novinama, čak i putem letaka i izravne pošte. Svi ovi marketinški alati u dobroj kombinaciji izvrsni su za dosezanje ciljnih kupaca.

S ovakvim oglašavanjem obično ne razmišljate o trošenju puno novca za sve to. Jednostavno znate da to morate učiniti jer to svi rade. Ni ne razmišljate o tome trebaju li vam posjetnice i letci na promocijama i na terenu. Jer ih svi imaju. I zato što morate konkurirati. Uvijek, ali stvarno uvijek, postavlja se pitanje trebaju li vam zaista promotivni darovi. Postavite si drugo pitanje – ako znate da nitko neće odgovoriti na oglas u časopisu koji plaćate, ali znate da ćete s tim novcem dobiti određenu količinu promotivnih poklona koji će kupcima ostati dulje vremena i to će doseći više pogleda i usidriti vaše ime u svijesti kupaca – kako biste radije potrošili taj novac?

Poslovni pokloni mogu biti vrlo jeftini

Do sada smo puno razgovarali o kemijskoj olovci, a opet je raspon jeftinih promotivnih poklona puno širi. Odluka o tome što ćete dati je, naravno, vaša, jer samo vi znate koji će se dar najbolje uklopiti u koncept vašeg oglašavanja i tako postići optimalne promotivne rezultate. Potrudili smo se i na jednom mjestu prikupili povoljne poklone, na kartici Promotivni proizvodi do 1 EUR. Ponuda je opsežna i zasigurno ćete pronaći nešto prikladno za sebe. Ako ne, uvijek smo vam na raspolaganju s našim dugogodišnjim iskustvom.

Pokloni za promociju ispod 1 EUR

Kombinirajte ugodno s korisnim i izbjegavajte nepotrebne troškove

Uz promotivne proizvode koje poklanjate svojim kupcima ili poslovnim partnerima, vrijedi razmisliti možete li tako nešto što im date promijeniti u nešto korisnije i na to ispisati svoj oglas. Na primjer, ako se bavite prodajom i ciljate kupce koji će vam se vratiti nakon tjedne kupnje, pametno je dati im vrećicu za višekratnu upotrebu.

Prema istraživanju, jedna torba s logom dobije oko 6 000 pregleda. Ako donirate nešto posebno s lijepim dizajnom, imat ćete ih još više, jer će se koristiti dulje vrijeme, a ljudi će radije nositi lijepu torbu nego torbu na kojoj je samo logotip. Kako odabrati grafiku i dizajn, pročitajte članak u kojem smo pisali o Majica kao promotivni dar. Zakoni važe isto. Ako pripremate događaj za svoje poslovne partnere, napravite praktične tematske darove koje će vaši parteri moći ponijeti kući i tamo ih također koristiti. 

Kada razmišljate u korist ili protiv poslovnog dara, zapitajte se kome ga zapravo dajete: poslovnom partneru ili, sebi u promociju postojećim i budućim partnerima.

Roly
MOB
Anda
Anvil
ATLANTIS
Gildan
Kariban
Premier
Proact
Regatta
Sol’s
XD Design
Xindao