Habeco.si Habeco.hr PromotionalGifts.eu Habeco.co.at Habeco.co.at Habeco.ch PromotionalGifts.eu

Poslovni pokloni - sve što trebate znati o njima i o darivanju

Poslovni pokloni - sve što trebate znati o njima i o darivanju

U vrijeme u kojem je stalna komunikacija način života, darivanje je postalo prava umjetnost. To se odnosi i na privatni i na poslovni svijet i predstavlja mnogo više od opće razmjene predmeta. To je i razlog zašto je darivanje postalo dio komunikacije, jer s poklonom prenosimo i poruku. Poslovni partneri dio su našeg uspjeha, pa pravilno odabran poslovni poklon može biti neprocjenjiva poruka poštovanja. Kako bi vaši  pokloni za promociju postigli svoju svrhu, za vas smo pripremili nekoliko savjeta i strategija, kako biste izbjegli pogreške pri odabiru pravih.

Kultura darivanja 

Darivanje je staro gotovo koliko i povijest čovječanstva. Izvorni oblik darivanja poslovnih poklona datira iz vremena razvoja trgovine, kada su pokloni bili dio poslovne razmjene. Povijest nas uči da su različiti oblici darivanja bili poznati još u srednjem vijeku. U povijesnim izvorima nalazimo mnoge primjere poklona između vladara i osvajača prilikom potpisivanja ugovora ili primirja.

Darivanje poslovnih poklona koje danas poznajemo u zapadnoj civilizaciji datiraju iz 20. stoljeća i pokazuju konkretnije dokaze u razdoblju između dva svjetska rata. Da su poslovni pokloni ogledalo i šire društvene situacije, svjedoči i vrijeme nakon Drugoga svjetskog rata, kada su poslovni pokloni imali prvenstveno uporabnu vrijednost.

Kao što riječi koje izgovaramo mogu biti dvosmislene, ljubazne, pa čak i neprikladne, poslovni pokloni mogu imati vrlo sličan učinak. Budući da komunikacija i poslovni pokloni posljedično ovise o uspjehu naše poslovne suradnje, takvom poklonu treba posvetiti veliku pozornost. 

Razlika između poslovnog poklona i poklona za promociju

Kako bismo jednom zauvijek razjasnili razliku između poslovnih, promotivnih, protokolarnih poslovnih poklona, moramo znati da ne postoje posebne oštre granice između tih skupina, ali je vrlo važno da ih svejedno poznajemo.

Razlike se mogu definirati samo u smislu misije koju poklon izvršava i načina na koji ga i kome ga dostavljamo. Ako direktor svom poslovnom partneru pokloni knjigu Majstora slikara Slovenije, ovo je poslovni poklon. Međutim, ako knjigu Majstora slikara Slovenije svom gostu uruči ljubljanski gradonačelnik, to je protokolarni poklon. U oba slučaja mogli bismo govoriti i o poklonu za promociju i njegovim promotivnim efektima.

Tako je u teoriji. U praksi se, međutim, većina poklona dijeli na promotivne i poslovne artikle ili ako je poklon namijenjen poznatom \ nepoznatom primatelju (vrjedniji i osobniji su poslovni pokloni) ili ako poklon služi kao alat za promociju tvrtke ili marke (pokloni za promociju). 

Ruksak kao Pokloni za promociju

Svrha poslovnog darivanja 

S darivanjem poslovnih poklona možemo puno reći o mogućnostima koje poklon nudi. Poklonima za poslovne partnere možemo izraziti zahvalnost nekome tko je za nas učinio mnogo više nego što mu je to profesionalna dužnost nalagala ili možemo čestitati partneru na napredovanju u karijeri i posebnim poslovnim postignućima. Pokloni u takvim prilikama jasna su poruka našim poslovnim partnerima, da nam njihova suradnja nije očigledna. Čak i vrlo pažljivo odabrani pokloni potencijalnim poslovnim partnerima mogu nositi važnu poruku o želji za suradnjom. A što je s poslovnim poklonima za zaposlenike? I oni su važan dio kulture poslovnog darivanja, što ne treba zanemariti. Pomoću promo materiala možemo motivirati zaposlenike i pokazati im da su važni i cijenjeni članovi tima te suodgovorni za uspjeh naše tvrtke.

Budući da je poslovno darivanje dvosjekli poslovni mač, vrlo je važno planirati prije odabira poklona. Poklone treba birati razumno, ovisno o namjeni i o primatelju. Odabrani poklon trebao bi biti po ukusu primatelja dara, a ne donatora. Prilikom darivanja obdareni primatelj mora biti u centru pažnje. Samo direktor ili tajnik ne mogu odlučiti o svemu što se tiče planiranja i odabira poklona. Velika pomoć su i zaposlenici tvrtke sa svojim iskustvom i znanjem o strukturi poslovnih partnera, a i stručnjaci koji poznaju mogućnosti i prije svega strategiju planiranja poslovnih poklona. Planiranje poslovnih, promotivnih i protokolarnih poklona znači više od ostavljanja određenog dojma na odabir darova, njihovo razvrstavanje i nadopunjavanje - zapravo znači sustavnu strategiju tvrtke. Trebali bismo voditi evidenciju ili dokumentaciju o poklonima, tko je što primio i kojim povodom. Osim toga, dokumentacija, koju moramo shvatiti kao osnovu za analitički pristup strategiji poslovnog darivanja, mora također sadržavati i odgovore, reakcije i mišljenja primatelja poklona. 

Poslovni pokloni

Kada je pravo vrijeme za darivanje?

U zapadnoj kulturi uobičajeno je da se većina darivanja dogodi u prosincu kada tvrtke završavaju svoju poslovnu godinu. U to vrijeme obično je u opticaju previše poslovnih poklona pa stoga ti ne dobivaju uvijek željeni učinak. No, postoji mnogo više trenutaka kada možete dobiti više pažnje od svog poslovnog partnera:
  • darivanje na velikim poslovnim događajima,
  • darivanje u poslovnim prekretnicama važnim za partnera i tvrtku, 
  • pri otvaranju trgovine ili podružnice,
  • kada se tvrtka širi (na primjer na inozemno tržište),
  • nakon sklapanja velikih poslovnih aranžmana, ugovora,
  • pri sklapanju ili izvršenju velikog poslovnog ugovora (između vas i poslovnog partnera),
  • prilikom posjete tvrtke,
  • na godišnjicu tvrtke i
  • prilikom lansiranja novog proizvoda ili usluge. 
I još nekoliko osobnijih razloga za darivanje poslovnog partnera, ali pri tome morate biti jako oprezni da poklon ne postane previše osoban:
  • za rođendane,
  • nakon napredovanja na poslu,
  • pri stjecanju zvanja na izvanrednom studiju,
  • na vjenčanju,
  • rođenju djeteta i
  • pri posjetu zbog bolesti. 

Kako odrediti i klasificirati poklone za poslovne partnere?

Odgovarajući pristup bila bi klasifikacija poklona u četiri skupine prema autentičnosti odnosa i komunikacije s partnerom:

Najširi krug poslovnih partnera tvrtka će obdariti poklonima za promociju. S najjeftinijom vrstom masovnih poklona za promociju, koji imaju otisnuti logotip, poruku i, ako je moguće, sadržajno su povezani s misijom tvrtke. Ovu vrstu poklona zaposlenici daruju na mjestima za prodaju i usluge svim potencijalnim i postojećim kupcima u reklamne svrhe.

Krug poslovnih partnera s kojima je tvrtka počela uspostavljati čvršće poslovne odnose bit će obdaren konkretnijim poslovnim poklonima na kojima je logotip samo diskretno otisnut. Ovi pokloni i dalje imaju naglašenu oglašivačku vrijednost kako bi pobudili naklonost primatelja.

Krug poslovnih partnera koji postaju ili su već postali poslovni partneri, ali je razdoblje suradnje s njima još uvijek relativno kratko, obdaruje tvrtka poslovnim poklonima koji su osobniji i na njih se ne utiskuje logotip. Takve poklone daruju zaposlenici na odgovornijim radnim mjestima. S njima žele ostvariti što trajniju komunikaciju.

Krug poslovnih partnera koji predstavljaju najjače poslovne kontakte za tvrtku i koji mogu dovesti do prijateljstva među partnerima, tvrtka će obdariti poklonima koji se biraju pojedinačno. Za određenu osobu putem informacija o njezinim navikama, željama, hobijima ..., jer se u tim slučajevima često radi i o prepoznavanju partnera na osobnoj razini. Ističe se stav da osobi poklon daruje osoba, a ne tvrtka tvrtki. Ovo su apsolutno najkvalitetniji poslovni pokloni bez logotipa. Njihova je svrha njegovanje i produbljivanje poslovnih i prijateljskih odnosa.

Pokloni za promociju

Poslovni pokloni važna su i učinkovita reklama

Industrija promotivnih proizvoda velika je i raznolika, o čemu svjedoči oglašavanje s kojim se danas susrećemo na gotovo svakom koraku kako u poslovnom svijetu, tako i u privatnom životu. Za sve one koji sumnjaju u učinkovitost poslovnih poklona i poklona za promociju, prije svega činjenica: promotivni proizvodi su zauzeli prvo mjesto najuspješnijeg oblika oglašavanja.

Jeste li jedan od onih pojedinaca koji vjeruju da promotivni proizvodi imaju manji utjecaj na potrošača od drugih vrsta oglašavanja? To posljednje je zapravo daleko od istine! Prema najnovijem istraživanju PPAI -a (PPAI - The Promotional Product Association International), promotivni proizvodi iznimno su učinkoviti ambasadori vaše tvrtke i branda u svim generacijama.

A što je to što tako pozitivno djeluje na primatelje poklona za promociju i poslovnih poklona? Najbolji od njih kombiniraju tri značajke: zabavni su, moderni i funkcionalni. Stvoreni i odabrani su kako bi impresionirali i oduševili primatelja. 
 

Istaknute činjenice PPAI istraživanja:
  • Sjećate li se naziva tvrtke na promotivnom proizvodu? 9 od 10 ispitanika odgovorilo je s DA!
  • Sjećate li se poruke na promotivnom proizvodu? 8 od 10 ispitanika odgovorilo je s DA!
  • Jeste li kontaktirali tvrtku od koje ste primili promotivni artikl? 8 od 10 ispitanika odgovorilo je s DA!
  • Je li vjerojatno da ćete poslovati s ovom tvrtkom? 83% ispitanika odgovorilo je s DA!
  • Zanima li vas koliko su dugo potrošači ostali u kontaktu s vašim promotivnim artiklom, vašim oglašavanjem? 81% ispitanih potrošača reklo je da su poslovne poklone zadržali više od godinu dana!
  • I još jedna zanimljiva činjenica: Čak 18% potrošača zadržalo je poklone više od 11 godina!
     
Ulaganje u promotivne proizvode i poslovne promotivne poklone ne odnosi se samo na pridobivanje pažnje kupaca i poslovnih partnera, već na ulaganje u vrijednosti i lojalnost. Prilikom odabira poslovnih promotivnih poklona imajte na umu želje, hobije i potrebe svojih poslovnih partnera i budite kreativni. Naša tvrtka prati najnovije trendove na području poklona za promociju i  poslovnih poklona za vas. Stoga provjerite našu bogatu ponudu na PromotionalGifts.eu, gdje ćemo vam rado pomoći pri odabiru poslovnih poklona koji će se prikladno razlikovati prema cilju poslovne komunikacije koju želite postići.
 
Roly promocijski tekstil
MOB
Anvil
ATLANTIS
Gildan
Kariban
Premier
Proact
Regatta
Sol’s
XD Design
Xindao